Dôchodky a kroky vlády

Autor: Ján Derďák | 31.1.2015 o 17:12 | Karma článku: 7,98 | Prečítané:  798x

V posledných dňoch nás kdejaké úrady ustavične masírujú informáciami o takých, alebo onakých krokoch, aj problémoch v oblasti dôchodkovej politiky (štátu). Táto problematika určite zaujíma veľa  ľudí, hlavne staršiu – preddôchodkovú generáciu. Ale to všetko, čo sa tu premieľa a akým spôsobom, iba  ukazuje na biedu celého štátneho systému v tomto štáte a vlastne aj na biedu  veľkej časti občanov. Ale poďme poporiadku:

         Nejaká reforma dôchodkového systému vznikla zhruba pred desať rokmi. Dôvody viac-menej poznáme. Niečo sa urobiť muselo, pretože štát, či si to priznáme, alebo nie,  nebude schopný „uživiť“ všetkých dôchodcov o pár rokov. To, či bol systém dobrý, alebo slabší, alebo ho treba za jazdy opravovať, to mala byť, bola  úloha štátu. A úplne logicky tej garnitúry, ktorá je pri vesle už dobrých pár rokov. Zlepšiť systém, odstrániť poznané a existujúce nedostatky tak,  aby o dvadsať, tridsať rokov bol schopný štát fungovať. Čo sa však stalo? Nič. Jediné kroky ktoré súčasný politici urobili boli tie, že systém nie zlepšili, ale rozryli ako divé svine. A teda kto je vinný? Štát, že po nástupe na druhý pilier namiesto toho, aby ho zracionalizoval (pretože to, že sa štát bude schopný starať o dôchodcov „prvopilierovo“,  tak ako doteraz,  je ani nie ilúzia, ale hlúposť tých, ktorí si to ešte stále myslia)  a odstránil nedostatky, tak ho ešte vykradol.  A aby bola ilúzia ľudí, akože mysliacich, teda veľkej skupiny voličov dokonaná – oni si ešte stále myslia, že ten pád o pár rokov,  že to je iba hra. Nejaká virtuálna.  A že sa tie stotisíce  mladých vrátia do tohto štátu a budú, nie si sporiť na dôchodok, ale vkladať svoje peniaze do nejakej čiernej diery. A že „neprispôsobiví“ ktorí nemajú predpoklady šetriť, odrazu šetriť začnú až tak, že nebudú mať desať, ale iba dvoch potomkov a že budú sa podieľať na vytváraní zdrojov pre dôchodcov. A teda môžem konštatovať:  1. Na príjem a odvody  ľudí, občanov v produktívnom veku  má vplyv vláda.  2. Zlé zásahy do systému, aký vznikol a tu vôbec nejde o to, či ten druhý pilier bol, alebo nebol dobrý, vykonal štát. 3. Predseda vlády uskutočňuje iba také kroky, ktoré zasadne ovplyvňujú iba  - no poviem to trochu inak - ktoré nie sú v záujme tohto štátu. Teda pokiaľ platí, že štát sme my. A nie štát sú (ON)I.

Ale,  aby to bolo ešte úplnejšie, tak sa skúsme zamyslieť, čo všetko mohol ešte urobiť štát, aby nás ako tak sanoval,  vrátane očakávanej budúcnosti, aj s dopadom v tvorbe dôchodkov:

  • Logicky zlý systém – úhrada DPH z nezaplatených faktúr

  • Projekt ESO – spĺňa „všetko na jednom mieste“ – pokiaľ sa ho podarí zrealizovať aj tak sme už takmer poslední v EU. Teda, mal byť už veľmi dávno. A ešte nevieme, čo sa z toho vajca vykľuje.

  • Vraj len ¼ ciest spĺňa európsky štandard. Prečo? Nevieme, alebo je problém s peňazovodom?

  • Čerpanie EUfondov veľa krát na nezmysly namiesto na (predražené) rozvojové projekty. Čo všetko sa dalo - keby?

  • < >

    Neschopná legislatíva pre lepšie využívanie podhorských pôd, čo je v EU takmer bežné. My sa všeobecne radi chválime, že sme objavili koleso.

  • Takzvané Sociálne opatrenie z EUfondov – cez ministerstvo práce.„Chvályhodný čin“- hodný docentúry.

  • Verejné obstarávanie – s cieľom tunelovania štátu z kdejakých veľkých investícií. Napríklad diaľnic a podobne.

  • Vykrádanie zdravotníctva. Vyzerá to, že úplne cielené.

  • Rozklad morálky spoločnosti so všetkými dôchodkami – v priamom prenose tými, ktorých si volíme.

  • Vraj rozširovanie materských škôlok aj otváranie kdejakých ihrísk po Slovensku, alebo zase iba „prihrávka domov“.

  • Nultý obchvat Bratislavy. A nejde o to, či je potrebný, ale o to, že to bude stáť predražený mailand.

  • Smiešny, úbohýZákon o preukazovaní pôvodu majetku

  • Prešpekulovaný systém zábavy členov vlády na „obchodovaní“ so štátom (Pavlis, Počiatek, Vážny, ...)s vypracovaním právne vycizelovaného systémom ochrany aktérov.

Čo majú spoločné všetky tieto pojmy, ktoré sú iba menšou čiastkou z všetkých aktivít? Vychádza to, že iba jedno: úpornú snahu buď o obohatenie, alebo o korupciu, alebo o zahmlievanie obohacovania, alebo o spomalenie vykonateľnosti predchádzaniu obohacovania, alebo o rafinované  zamedzenie práve toho, čo má ten pôvodný, na pohľad pekný úmysel dosiahnuť. Tragédia je, že nie sme schopní hodnotiť politikov podľa „zásluh“, ale podľa toho, či sú NAŠI, alebo CUDZÍ.  

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Rumuni aj Bulhari sú na tom s dôchodkami lepšie ako Slováci

Oveľa lepšie vyhliadky má Česko, Poľsko, Maďarsko, Rumunsko a Bulharsko.

DOMOV

Uhrík z ĽSNS mieri na nitrianskeho župana, extrémisti môžu uspieť

Ak prejdú jednokolové voľby, šance stúpnu.

SVET

Dávajte pozor, kam šliapete. Bitka o Mosul sa vlastne len začala

Radikáli nemajú veľkú šancu ubrániť sa.


Už ste čítali?